Friday, April 3, 2015

ДЕН ЧЕТВЪРТИ

Име: Мария-Йоана Ивова Донкова
Години: 15
Какво е поезията за теб?
Поезията е свещена искреност и истина. Без значение дали я пишеш, четеш, или просто я мислиш. За мен тя е не просто процес на споделяне, а на освобождаване, при който всичко неизказано намира място извън неспокойния ми ум. И всяка чувствена и трепкаща душа е поет и изкуство. Не е важен крайният резултат, нито броя срички, дори ритмиката. Не е важно да можеш, а да имаш нуждата да твориш и следователно - съществуваш. Поезията (и изкуството като цяло) ни позволява да дестилираме и претворяваме красотата на света, вкусвайки я по хиляди различни начини, както и да осмислим болката, придавайки й образност и звучност, и така всяко чувство е плодородно и в резултат дава нещо красиво и смислено. Думите могат да накарат и слепеца да прогледне и, доверете ми се, той би бил по-щастлив с това, което вижда, от всички, които са прогледнали само над повърхността без цвят и чувство. “Изкуството е не хлябът, а виното на живота.” - Жан Пол Рихтер.
Стихотворение:
Ще се срещнем (може би) отново,
когато се научим да обичаме.
И въпреки безкрайните неволи
И въпреки трагичното отричане.
Ще разцъфтят полята с всяческия спектър
отново ще сме мъничко първични.
Почакай ме, аз твърде стар съм вече,
под стомните на всичкото обичане.
Ще се научим да прохождаме отново.
За да поемем над тъгата и над болката
към слънцето, топящо хоризонта
и да се срещнем като два безжични облака.
Още от нея може да прочете в нейният личен блог тук:http://6jannexi9.tumblr.com/

Вижте за инициатива на Цитати от книги и Еклектика в думи

No comments:

Post a Comment